مقالات

راهنمای خرید پاکت جاروبرقی

ویژگی های پاکت یک بار مصرف
پاکت‌های یک بار مصرف بهداشتی هستند.
جنس این سری از پاکت جاروبرقی با کیفیت و خوب می‌باشند و همچنین درپوش دارند و مجهز به فیلتراسیون می‌باشند.
زمانی که پاکت جاروبرقی یک بار مصرف پر شود، می‌توانید درپوش را کاملا ببندید تا هنگام جا به جایی آشغال‌ها و گرد و کاک به بیرون درز نککند و خارج نشوند.
کیسه جاروبرقی یکبار مصرف را می‌توانید به مدت 2 الی 3 ماه استفاده کنید و بعدا به فکر خرید بیافتید.
پاکت جاروبرقی یک بار مصرف هپا
یکی از معروف‌ترین انواع پاکت جاروبرقی، پاکت‌های هپا هستند که شامل مشخصاتی چون:

جنس تقریبا پارچه‌ای دارند.
کاملا بهداشتی هستند.
هیچگونه میکروب و باکتری به آن‌ها نفوذ نخواهد کرد.
عمر این سری از محصولات نسبت به پاکت‌های معمولی و کاغذی بیشتر می‌باشند و به شکل بهتری می‌توانند از نفوذ گرد و خاک به موتور جلوگیری کنند.
پاکت جاروبرقی دائمی
برخی از انواع جاروبرقی‌ها کیسه‌های دائمی دارند که جنسشان پارچه‌ای است و فیلتر دارند که پس از پر شدن باید آن‌ها را تخلیه نمایید و سپس آماده استفاده دوباره می‌شوند. در واقع تمیز کردن این نواع از پاکت‌های جاروبرقی کار بسیار سختی نیست اما باید نکاتی را رعایت کنید تا به دستگاه و پاکت آسیب نرسد تا مجبور به خرید پاکت جاروبرقی در فواصل کوتاه مدت نشوید.

6 نکته مهم جهت تعویضه پاکت جاروبرقی
ابتدا پاکت را در بیرون منزل و یا در فضایی باز ماسک بزنید و سپس با تکان دادن در یک سطل زباله خالی نمایید.
هنگامی که پاکت کاملا خالی شد، قسمت پارچه‌ای آن را چند بار به دیوار بزنید تا هرگونه آشغال که احتمالا به دیواره پاکت چسبیده و از آن جدا شود.
اگر درپوش پاکت به اندازه کافی بزرگ می‌باشد، از برس یا فرچه‌ای برای این کار استفاده نمایید.
دوباره کیسه را در یک سطل آشغال تکان بدهید تا هر گونه گرد و غبار و خاک اضافی و زباله‌ای از آن به طور کامل خارج شود.
اگر جاروبرقی دیگری دارید، به عنوان مثال یک جارو شارژی، می‌توانید آن را روی درجه کم بگزارید و داخل پاکت جاروبرقی را جارو نمایید.
برای بار آخر کیسه را تکان بدهید و وقتی از نبود گرد و خاک مطمئن شدید آن را در جای خودش نصب نمایید.
خرید پاکت جاروبرقی

افزایش طول عمر جاروبرقی با تعویض پاکت جاروبرقی
یکی از مسائلی که در تمامی دستورالعمل‌های حفظ و نگهداری بهتر از جاروبرقی ذکر می‌شوند توجه زیادی به پاکت جاروبرقی و پر شدن آن می‌باشد. در واقع بیشتر اوقات به طور کلی تمیز کردن پاکت جاروبرقی یا تعویض پاکت جاروبرقی را فراموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که آن قدری پر شود تا قدرت مکش دستگاه کاهش یابد و فشار زیادی را موتور تحمل کند که قطعا خرید پاکت جاروبرقی به صرفه‌تر از تعویض کل دستگاه خواهد بود. پاکت‌های تمیز به شکل بهتری گرد و خاک را فیلتر می‌کنند و قدرت مکش بیشتری به دستگاه خواهند داد که موتور جاروبرقی هم روان‌تر و بهتر عمل خواهد کرد.

هر چند وقت یک بار باید پاکت جاروبرقی را تعویض کنیم؟
ابتدا باید بدانید هر دستگاه قلق و زمان به خصوص خودش را دارد که بهتر است وقتی که حدود دو سوم از حجم پاکت پر شده است به خرید پاکت جاروبرقی جدید نیافتید. البته گاهی اوقات در برخی از دستگاه‌ها حتی پر شدن یک سوم از حجم کیسه نیز می‌تواند منجر به کاهش قدرت مکش دستگاه شود. در نتیجه به نشانگر پر شدن دستگاه متکی نشوید. در بعضی مواقع ممکن است احساس کنید که گرد و خاک یا آشغال‌های بر روی زمین به طور کامل مکش نمی‌شوند که بهتر است اول از همه به پاکت جاروقی نگاه بیاندازید. همچنین اگر بچه کوچک یا حیوان در خانه دارید باید هر دوماه یک بار به فکر تعویض پاکت جاروبرقی بیافتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *